Material och kläder

Matchställ

Föreningen står för tröjor till det ordinarie matchstället och de tillhör därmed föreningen. Matchtröjor är blå som hemmafärg och vita som bortafärg.

Två målvaktströjor i avvikande färg ingår i matchstället. Klubben bestämmer färg på MV tröjorna. Från A-ungdom och uppåt står föreningen även för ett bortaställ. Nya ställ köps in vartannat år via kansliet.

Övriga ungdomslag kan låna bortaställ på kansliet.

Profilkläder

Föreningen har Enenda som sportleverantör och Select som profilvarumärke. Det är inte tillåtet för lagen att spela tävlingsmatcher i andra tröjor än ordinarie matchtröjor, bortatröjor eller neutrala västar.

Föreningen står för ordinarie matchtröjor och äger därmed också sponsorutrymmet på dessa. Lagen bestämmer själva hur de vill göra med övriga lagkläder och eventuella sponsorer, så länge de inte strider mot föreningens vision och värderingar.

Föreningen ser gärna att lagen använder profilkläder i så stor utsträckning som möjligt då det är bra för rekrytering, både av sponsorer och av nya spelare.

För träningskläder som overaller, träningströjor, hoodies och liknande kan man välja mellan tryckta initialer på framsidan eller efternamn på övre rygg. På baksidan får sponsornamn tryckas.

Spelare/föräldrar skapar konto hos Enenda och kopplar det till Spånga Handboll för att beställa kläder m.m. som ska bekostas av spelare. Länk till enenda.se.

Sidan ska uppdateras med mer information.