1523488_209512089243941_948510025_o-removebg-preview

Handboll är inte ett spel, det är attityd

Vi har både traditioner och ambitioner

Föreningsnyheter

VÅRA GRUPPER​

Vem är vi

Ett lag, En dröm.

Med över 50 lag i seriespel, ca 650 aktiva spelare och mer än 130 idrotts- och föreningsledare har vi verksamhet i alla åldrar – från barn och ungdom till juniorer och seniorer.

SPÅNGA HANDBOLL

Välkommen till oss i Spånga Handboll!

Vi är en snabbt växande klubb i Stockholm Västerort med handboll för pojkar och flickor i alla åldrar

Vi har även seniorverksamhet. På damsidan med ett representationslag i Division 1 samt ett lag i division 4.
På herrsidan har vi ett lag i division 3.

Dessutom har vi lag på både dam och herr sidan i trimserien. Spelarna som är med i trim är till största delen 35+ i ålder.

Kommande Händelser

Herrlaget
Spånga HK - Upsala IF Handboll
Smedshagshallen
20:00 - 22:00 19 Mar, 2024
Herrar Trim
Spånga HK - Kungsängens SK
Smedshagshallen
21:10 - 23:10 19 Mar, 2024
Herrlaget
Jakobsbergs GOIF - Spånga HK 2
Viksjö Sporthall
16:00 - 18:00 23 Mar, 2024

Vår verksamhet

Idag bedriver Spånga Handboll ungdomsverksamhet fr o m 6 års ålder i alla åldersklasser för såväl flickor som pojkar. Sedan 2002 bedrivs också Handbollsskolan som är en bra inkörsport för barn/ungdom som vill prova på handboll och bekanta sig med Spånga Handboll som förening.

Vi har även seniorverksamhet.
På damsidan med ett representationslag i Division 1 samt ett lag i division 4. På herrsidan har vi ett lag i division 4.Dessutom har vi lag på både dam och herr sidan i trimserin.
Spelarna som är med i trim är till största delen 35+ i ålder.

Varför gå med oss

Värdegrund

Demokrati

Det skall vara möjlig för alla att direkt och indirekt påverka föreningens inriktning och verksamhet.

Rent spel

Korrekt uppträdande på och utanför plan som gäller alla; föreningsföreträdare, spelare, ledare, föräldrar etc.

Respekt för andra

Vi skall präglas av respekt för alla. På så sätt skapas den trivsel och anda som vi vill uppnå.

Börja spela handboll

Vill du eller ditt barn börja spela handboll?

Ansvariga för Handbollsskolan är:

Styrelsen i Spånga Handboll.

Frågor och svar

Det går bra att komma till Handbollsskolelektionerna utan föranmälan. Vi uppskattar dock en intresseanmälan via vårt web-formulär på Handbollsskolans hemsida. På så sätt blir vi bättre förberedda och kan förse alla med information på ett enkelt sätt
Vi anser att barn (och deras målsmän) skall få chansen att bekanta sig med handboll och oss som förening innan man bestämmer sig för att fortsätta. Därför har vi principen att alla skall få prova-på tre gånger utan att betala avgift. När man sedan bestämt sig skickas en faktura med avgiften ut

Vi debiterar en avgift som består av en medlems- och en aktivietsavgift som är 1200 kr för deltagande i Handbollbollsskolan mellan september och maj.

I avgiften ingår även en klubbtröja.